იაპონური დიზაინი ყოველთვის ითვლებოდა, ითვლება და მიჩნეულ იქნება ყველაზე თანამედროვე და ინოვაციურად მსოფლიოში.

იაპონური შეფუთვის დიზაინს თავისი ისტორია აქვს, სრულიად განსხვავებული ევროპის, ამერიკასა და სხვა ქვეყნების დიზაინისგან. თუ ევროპაში შეფუთვის კონცეფციას წარმოადგენს   და მისი სახელის ქვეშ იგულისმება: “დაფარვა”, “ნიშა”, “შენახვა” და “გადარჩენა”, ამ დროს იაპონიაში ყველა ამ მანიშნებელთან ერთად შეფუთვას კიდევ დამატებითი მნიშვნელობა აქვს: მომხმარებლის ყურადღება მთლიანად გადატანილი იქნას უშუალოდ შეფუთვის დიზაინზე: ყველა მხრიდან და ყოველ მხარეს!  იაპონელები ამ ყველაფერს ასე ახასიათებენ: “Design, а wrapping design”.

იაპონური დიზაინი ძალიან მრავალფეროვანია. ერთი შეხედვით ის უბრალოა, დახვეწილობა და მინიმალიზმი იაპონური დიზაინის დამახასიათებელი თვისებაა. თუმცა მეორეს მხრივ გამოყენებულია შეფუთვაში საკმაოდ ორიგინალური ტექნიკა, შეფუთვის მასალები როგორიცაა აბრეშუმი, ბამბუკი, ჩალა.

უბრალოება

სიმარტივე და დახვეწილობა – იაპონური დიზაინის იდეალურობის სილამაზე. იაპონელები დიზაინში დებენ თანამედროების მინიმალიზმს. სწორედ ეს არის ნამდვილი ღირებულება შეფუთვის დიზაინის  ფესტივალებსა და გამოფენებზე.

საკონდიტრო პროდუქტების შეფუთვის დიზაინი, რომელმაც Japan Package Design Awards 2011-ზე გრან-პრი დაიმსახურა;

ტკბილეული

აბაჟურები ნათურის ფორმით

სოიოს წყალი

დიზაინი, რომელიც დიზაინერულმა სტუდია D-Bros-მა შექმნა…

ესეც ორიგინალური დიზაინი

სარწყავი საშუალება, რომელიც დამზადებულია პლასტიკატისგან

შოკოლადის ფანქრები

ჩაი

ხილის წვენი

სასაჩუქრე პაკეტი შარფებისთვის

კოსმეტიკის ხაზი

სუნამო

რძე

ყავა

ჩაი

ახალი ესთეტიკა “ჰავაი”

იაპნელები ხშირად მიმართავენ ესთეთიკურ შტრიხებს… განსაკუთრებით იმ პროდუქტების შესაფუთი დიზაინის შემუშავებისას, როგორიცაა პრეზერვატივები, ასანთი და სხვა. ის უნდა იყოს დეკორატიული, ლამაზი, ორიგინალური და ასე შემდეგ.

ასანთი

ბურბუშელა

დასაკეცი ჩანთა

დრაჟე

მარილი

ტრადიცია

ამ დროს იაპონელი დიზაინერები იყენებენ ტრადიცულ შესაფუთ მასალებს, როგორიცაა იაპონური ქაღალდი, ხე, ბამბუკი,ჩალა, აბრეშუმი…  ამ სახის შეფუთულ პროდუქციას საკმაოდ რთული გეომეტრიული ფორმა აქვს.

მეორე ტრადიციააა – გრაფიკული კულტურა. ის შეძლება შეგვხდეს მაგალითად, გაზირებული სასმელის შეფუთვაზე…

იაპონური ტკბილეული

იაპონურ დიზაინის შემთხვევაში კოლოფში თითოეული პეჩენია ცალკეა შეფუთული. ასევე რამდენიმე შესაძლოა შეფუთულ იქნეს პლასტიკურ კონტეინერში. მომხმარებელი კი გარკვეულ სიამოვნებას იღებს ამ სახით მიწოდებული პროდუქციისგან! იაპონური დიზაინის დანიშნულებაც სწრედ ეს არის – მიიღოს მომხარებელმა სიამვონება პირველივე შეხედვისთანავე: